Medzi malé mestské hybridy pribudol ďalší hráč. Sľubuje moderné technológie a nízku spotrebu. Na slovenský trh prišlo nové MG3, ktoré pôjde po krku najmä Toyote Yaris.
Koľko nováčik stojí a čo vlastne ponúka?
Aj keď sa chvíľu zdalo, že značka MG bude predstavovať už len elektromobily, nie je to tak. Hybridy majú stále miesto v jej ponuke, o čom svedčí aj príchod plug-in hybridného modelu HS druhej generácie. Pre mestské jazdenie má full-hybrid.
Najväčší, no s malým kufrom
S dĺžkou 4113 mm prerastá MG3 všetkých svojich konkurentov, teda okrem Toyoty Yaris aj Renault Clio, Hondu Jazz, Mazdu 2 a Mitsubishi Colt.
Rozmery MG3:
- Rázvor: 2570 mm
- Dĺžka: 4113 mm
- Šírka: 1797 mm
- Výška: 1502 mm
- Kufor: 293 l
Za Cliom, a teda aj z neho vychádzajúcim Coltom, však trochu zaostáva rázvorom kolies 2570 mm. Aj na objem kufra je MG3 skromnejšie, poskytuje posádke 293 litrov pre batožinu.
V Európe čínska novinka štartuje s full-hybridným pohonom, ktorý značka použila prvýkrát. Neskôr však má pribudnúť aj čisto benzínová verzia bez pomoci elektromotora, od ktorej sa očakáva nižšia cena, ale aj vyššia spotreba.
Pri hybridnom MG3 hovorí výrobca o kombinovanej spotrebe 4,4 litra. Ako sme sa v minulosti presvedčili vo veľkom teste malých hybridov, údaj by mohol byť reálny. Auto netreba nabíjať, všetko si systém reguluje sám.
Nízka spotreba aj s vyšším výkonom
Pod kapotou nového MG3 nájdeme 1,5-litrový atmosférický štvorvalec s výkonom 75 kW (102 koní).
Kolesá poháňa len pri vyšších rýchlostiach za pomoci trojstupňovej prevodovky. Nižšie rýchlosti v meste má primárne na starosti elektromotor s výkonom 100 kW (136 koní).
Systémový výkon oboch pohonov je 143 kW (194 koní) a zrýchlenie z nuly na sto trvá osem sekúnd. Maximálna rýchlosť je pritom 170 km/h.
Koľko stoja konkurenti:
- Toyota Yaris: od 16 790 €
- Mazda 2: od 18 190 €
- Renault Clio: od 22 500 €
- Mitsubishi Colt: od 22 800 €
- Honda Jazz: od 24 990 €
Na pomery malých full-hybridov má trakčná batéria väčšiu kapacitu 1,83 kWh, čo má autu umožniť častejšie jazdenie na elektrinu, hlavne v mestskej premávke. Výrobca systém nazýva Hybrid+.
Cenou sa zatiaľ MG3 veľmi nevnucuje, najlacnejšia výbava Essential je od 18 890 eur.
Toyota Yaris Hybrid vyrábaná v českom Kolíne vychádza v akcii na 16 790 eur. Lacnejšia od MG3 je momentálne aj Mazda 2 Hybrid, ktorá je úplne identickým autom ako Yaris, kúpiť sa dá od 18 190 eur.
Tri výbavy a sedem farieb, nič viac
Späť však k MG. V základnej výbave od 18 890 je automatická klimatizácia, LED denné svietenie, infotainment s 10,25-palcovou obrazovkou vrátane navigácie, zadná parkovacia kamera a senzory, elektrické ovládanie okien vpredu aj vzadu a elektronická parkovacia brzda s funkciou auto hold a pridáva sa aj adaptívny tempomat.
Cenník MG3 | 1,5 Hybrid 194 k |
Essential | 18 890 € |
Emotion | 19 990 € |
Exclusive | 20 930 € |
Zaujímavosťou je, že základná výbava nemá zadný stierač, niečo podobné sa v prípade hatchbackov vyskytovalo pri Škode Favorit a niektorých autách 90. rokov. Hlavné svetlá sú až do strednej výbavy halogénové.
Vyššia výbava Emotion je od 19 990 eur a pridáva 16-palcové hliníkové disky kolies, štartovanie tlačidlom, elektricky nastaviteľné a vyhrievané zrkadlá vrátane automatického sklápania a výduchy klimatizácie pre zadných pasažierov.
Medzi výbavami nie sú veľké cenové skoky, najvyšší stupeň Exclusive je od 20 930 eur. Za 940 eur navyše má už auto vyhrievaný volant aj sedadlá, bezkľúčové odomykanie, LED svetlá, sledovanie mŕtvych uhlov, dažďový senzor a zatmavené zadné okná.
K dispozícii nie sú žiadne možnosti nakombinovať si príplatkovú výbavu alebo samostatné balíky, voliteľný je prakticky len jeden zo siedmich odtieňov karosérie.
Tak ako ďalšie modely, aj MG3 sa vyrába v Číne pre automobilku SAIC, čo je materská značka niekdajšieho britského MG.